برگزاری محفل فراغت فارغ التحصیلان پوهنتون فاریاب

faryab_admin
Wed, Nov 22 2023 9:14 AM
برگزاری محفل فراغت فارغ التحصیلان پوهنتون فاریاب

الیوم سه شنبه مؤرخ 30 عقرب 1402 محفل فراغت فارغ التحصیلان سال 1402 پوهنتون فاریاب در میدان فوتبال پوهنتون برگزار گردید.

محفلی که به همین مناسبت به اشتراک رئیس پوهنتون، رئیس شورای علمای فاریاب، مقامات محلی و برخی از مسئولین دوایر دولتی، علما، استادان، محصلان و خانواده های محصلان دایر گردیده بود، ابتدا با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط حافظ سید بهاوالدین انصاری رئیس پوهنحی ادبیات و علوم بشری آغاز یافت. سپس محترم مولوی محمد محق رئیس پوهنتون فاریاب ضمن خوش آمدگوی به مهمانان و تبریکی روز فراغت به محصلان و اولیای محصلان، در رابطه به شناخت اسلام و عمل نمودن به فرامین آن، حفظ ارزش های اسلامی، دفع پلان و دسایس شوم دشمنان اسلام، نقش علم در تربیت انسان سالم، رسالت مدارس و پوهنتون‌ها در تربیه‌ی اسلامی طلاب و محصلان صحبت نمودند، متعاقبا محترم پوهنیار حبیب الله ادیب معاون امور محصلان ضمن ارائه‌ی گزارش کوتاه از آمار فارغ التحصیلان، در مورد بهبود وضعیت تحصیلی پوهنتون و استفاده‌ی مثمر فارغان از دانش خود در جهت خدمت به جامعه ابراز سخن نمودند، در ادامه محترم پوهنمل حافظ نورالدین یولداش معاون امور علمی و محترم شیخ محمد نبی عفوری مهتمم دارالعلوم امام ابوحنیفه رح بالنوبه سخنرانی نموده، سخنرانان ضمن تبریکی به مناسبت محفل فراغت محصلان، در باره‌ی جایگاه استاد در جامعه، نقش جوانان در پیشرفت امور فرهنگی و اقتصادی، اخلاص و خدمت خلق الله صحبت نموده، اهمیت و ارزش علم را از منظر اسلام بلند توصیف کرده، محصلان و جوانان را جهت ادامه تحصیل به مقاطع تحصیلی و خدمت به جامعه تشویق نمودند.

قابل ذکر است که در سال تحصیلی 1402 به تعداد 746 تن از 28 رشته‌ی تحصیلی این پوهنتون فراغت حاصل نمودند. در پایان محفل، تحسین نامه و فراغت نامه‌ی که از طرف ریاست پوهنتون فاریاب تهیه گردیده بود، برای فارغین نیز توزیع گردید. محفل با دعاییه خیر اختتمام یافت.

Latest news

Tue, Feb 06 2024 11:56 AM
Background image

ارزیابی کارکردها و فعالیت های سالانه رؤسای پوهنحی های پوهنتون فاریاب

کارکردها و فعالیت های سالانه رؤسای پوهنحی های هشتگانه پوهنتون فاریاب، مطابق چک لست تٲیید شده ریاست محترم تضمین کیفیت و اعتبار دهی وزارت محترم تحصیلات عالی، به اساس تقسیم اوقات تنظیم شده. . .

Tue, Feb 06 2024 11:36 AM
Background image

تدویر ورکشاپ یک روزه آگاهی دهی

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ برابر با ۱۴۴۵/۷/۲۰ ه. ق.

بر مبنای پلان استراتیژیک پوهنتون فاریاب و به تبع آن، مطابق برنامه های مرتبه آمریت تحقیقات معاونیت تحقیقات و مجله علمی، ورکشاپ یک روزه، تحت. . .

Wed, Jan 31 2024 10:59 AM
Background image

معرفی آمر جدید تقرر و ترفیعات علمی استادان پوهنتون فاریاب

امروز دوشنبه ۹/ ۱۱/ ۱۴۰۲ مطابق/۷/۱۷/ ۱۴۴۵ ه. ق. مجلس معرفی آمر جدید تقرر و ترفیعات علمی استادان پوهنتون فاریاب، در سالون آمریت تکنولوژی معلوماتی این نهاد، با اشتراک محترم مولوی محمد محق. . .

BACK TO NEWS