گزارش محفل افتتاحیه برنامه شبانه پوهنحی حقوق و علوم سیاسی پوهنتون فاریاب

faryab_admin
یکشنبه ۱۴۰۲/۳/۷ - ۸:۴۰
محفل ایجاد برنامه شبانه

مورخ 3 جوزا 1402 مطادف 4 ذی­القعده 1444

نشست اختصاصی که به مناسبت افتتاح برنامه شبانه دیپارتمنت اداری و دیپلوماسی پوهنحی حقوق و علوم سیاسی که اخیرا طی حکم شماره (1656) مورخ 3/3/1444 مقام محترم وزارت تحصیلات عالی در چوکات برنامه های شبانه پوهنتون فاریاب منظور گردیده بود، با اشتراک محترم مولوی محمد محق رئیس پوهنتون فاریاب، محترم سید امرالله احمدی معاون مالی و اداری پوهنتون فاریاب، محترم مولوی جان محمد رئیس ریاست نظارت و تعقیب احکام و فرامین ولایت فاریاب، محترم پوهندوی نوراحمد قیتمس رئیس پوهنحی تعلیم و تربیه، محترم پوهندوی حبیب الرحمن جوهری رئیس پوهنحی زراعت، محترم قاری سید بهاوالدین انصاری رئیس پوهنحی ادبیات و علوم بشری، محترم پوهنیار نعمت الله یولداش رئیس پوهنحی اقتصاد، محترم داملا سید فراح الدین قاضی زاده رئیس پوهنحی شرعیات، محترم پوهنمل رحمت الله صفری آمر تضمین کیفیت پوهنتون فاریاب، استادان و محصلان برنامه شبانه پوهنحی حقوق و علوم سیاسی، در صحن سبز پوهنتون فاریاب تدویر یافت.

محفل با تلاوت چند آیتی از قرآن عظیم الشأن توسط محترم داملا لطف الله محصل برنامه شبانه پوهنحی حقوق و علوم سیاسی آغاز یافت و سپس محترم پوهندوی دوکتور محمد اسماعیل قیوم اوغلی رئیس پوهنحی حقوق و علوم سیاسی و مسئول برنامه شبانه این پوهنحی در رابطه اهمیت و جایگاه علمی برنامه شبانه و سهولت و مزایای که اخیرا توسط وزارت محترم تحصیلات عالی در خصوص برنامه های شبانه روی دست گرفته شده است، صحبت نموده از مقام محترم وزارت تحصیلات عالی و هیات محترم رهبری پوهنتون فاریاب بابت توجه خاصی که در ایجاد و منظوری برنامه شبانه پوهنحی حقوق و علوم سیاسی همکاری نموده اند تشکری کرد. رئیس پوهنحی علاوه نمود که طبق طرح جدید برنامه شبانه که اخیرا از سوی وزارت محترم تحصلات مواصلت ورزیده است، میعاد تحصیلی برنامه شبانه از  ده سمستر (پنج سال) به هشت سمستر (چهار سال) تنظیم گردیده و نصاب تحصیلی برنامه های روزانه عینا در برنامه شبانه تطبیق میگردد و ریاست پوهنحی در ارتقای کیفیت درسی و علمی برنامه شبانه برنامه های را روی دست گرفته شده است بر علاوه تدریس نظری، برنامه کارآموزی و عملی برای محصلان فراهم نماید.

بعدا محترم مولوی محمد محق رئیس پوهنتون فاریاب ایجاد برنامه شبانه دیپارتمنت اداری و دیپلوماسی پوهنحی حقوق وعلوم سیاسی را برای حاضرین تبریک گفته حمایت خویش را برای تقویت و رشد این برنامه اعلان نموده افزودند که در عصر کنونی موضوع روابط دیپلوماتیک میان کشورها و تربیت کادرهای مسلکی حوزه دیپلوماسی از اهمیت والای برخوردار بوده و جامعه افغانستان به آن نیاز دارد. محترم رئیس پوهنتون فاریاب بر اهمیت کسب علم جهت حفظ ارزشها، پیشرفت و ترقی جامعه تأکیدات بیشتر نموده و روی شباهت رشتوی علوم دینی با رشته های پوهنحی حقوق و علوم سیاسی معلوماتی ارایه نمودند.

در ادامه نشست، محترم محمد بارق غلامی نماینده محصلان برنامه شبانه پوهنحی حقوق و علوم سیاسی صحبت نموده از حمایت های همه جانبه هیات محترم رهبری پوهنتون فاریاب و ریاست و استادان پوهنحی حقوق و علوم سیاسی بابت تدویر همچون برنامه ها تشکری نموده قناعت خویش را از روند درسی و فعالیتهای علمی و تحصیلی در این پوهنحی ابراز خوشی نموده و از هیات رهبری پوهنتون و پوهنحی تقاضا نمود تا میان برنامه های روزانه و شبانه تفاوتهای وجود نداشته باشد و به رشد و شگوفایی علمی و تحصیلی محصلان برنامه شبانه بیشتر توجه صورت بگیرد.

در اخیر، محترم مولوی محمد جان رئیس ریاست نظارت و تعقیب احکام و فرامین ولایت فاریاب در رابطه به موضوع صحبت نموده افزود که جای خوشی است که امروز در این جمع مجاهدین، علما، استادان، دانشمندان و محصلان همه در یک محوریت گرد هم آمده فاصله های ایجاد شده ذهنیتی را از بین برداشته اند و روی برنامه های علمی بحث میکنند که بدون شک تحصیلات علم و انجام تحقیقات علمی ما را به حقیقت میبرد و در کشف حقیقت ما را یاری می رساند.

در اخیر محفل با قطع نوار و کیک و صرف عصریه و ادای نماز عصر، با دعای خیر خاتمه یافت.

پوهندوی دوکتور محمد اسماعیل قیوم اوغلی

رئیس و مسئول برنامه شبانه پوهنحی حقوق و علوم سیاسی

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ - ۱۱:۵۶
Background image

ارزیابی کارکردها و فعالیت های سالانه رؤسای پوهنحی های پوهنتون فاریاب

کارکردها و فعالیت های سالانه رؤسای پوهنحی های هشتگانه پوهنتون فاریاب، مطابق چک لست تٲیید شده ریاست محترم تضمین کیفیت و اعتبار دهی وزارت محترم تحصیلات عالی، به اساس تقسیم اوقات تنظیم شده. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ - ۱۱:۳۶
Background image

تدویر ورکشاپ یک روزه آگاهی دهی

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ برابر با ۱۴۴۵/۷/۲۰ ه. ق.

بر مبنای پلان استراتیژیک پوهنتون فاریاب و به تبع آن، مطابق برنامه های مرتبه آمریت تحقیقات معاونیت تحقیقات و مجله علمی، ورکشاپ یک روزه، تحت. . .

چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ - ۱۰:۵۹
Background image

معرفی آمر جدید تقرر و ترفیعات علمی استادان پوهنتون فاریاب

امروز دوشنبه ۹/ ۱۱/ ۱۴۰۲ مطابق/۷/۱۷/ ۱۴۴۵ ه. ق. مجلس معرفی آمر جدید تقرر و ترفیعات علمی استادان پوهنتون فاریاب، در سالون آمریت تکنولوژی معلوماتی این نهاد، با اشتراک محترم مولوی محمد محق. . .

BACK TO NEWS